Última actualització: octubre 2024
BARCELONA D’INFRAESTRUCTURES MUNICIPALS, SA (en endavant, “BIMSA”) amb NIF A-62320486 i domicili social a la Rambla del Poblenou 154, 3a i 4a planta, 08018 de Barcelona, degudament inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona en el Volum 47941, Foli 56, Full B 217617, Inscripció 78, manifesta que és responsable del tractament de les dades personals tractades amb motiu de l’esdeveniment del vintè aniversari de BIMSA.
- Identitat i dades de contacte del Responsable del Tractament
En els termes de la normativa de protecció de dades aplicable i, especialment, del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (en endavant, el “RGPD”), i de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i de garantia dels drets digitals (en endavant, la “LOPDGDD”), el Responsable del Tractament és:
Responsable del Tractament | BARCELONA D’INFRAESTRUCTURES MUNICIPALS, S.A. |
N.I.F. | A-62320486 |
Domicili social | Rambla del Poblenou 154, 3a i 4a planta, 08018 de Barcelona |
Correu electrònic de contacte | info@bimsa.cat |
Delegat de Protecció de Dades | dpo.bimsa@bcn.cat |
- Principis que apliquem a la seva informació personal
BIMSA ha adequat la seva activitat al RGPD i a la LOPDGDD. Així mateix, ha posat en pràctica totes aquelles polítiques, mitjans i procediments tècnics i organitzatius per a garantir i protegir la confidencialitat, integritat i disponibilitat de les seves dades de caràcter personal.
En el tractament de les seves dades de caràcter personal, apliquem els següents principis que s’ajusten a les exigències del RGPD:
- Principi de licitud, lleialtat i transparència: Sempre comptarem amb una base legitimadora pel tractament de les seves dades personals per a una o diverses finalitats específiques que l’informarem prèviament amb absoluta transparència.
- Principi de minimització de dades: Només sol·licitarem les dades estrictament necessàries en relació amb les finalitats informades.
- Principi de limitació del termini de conservació: Les dades de caràcter personal es conservaran durant el temps estrictament necessari fins que s’assoleixi la finalitat per a la qual van ser recollides, i sempre que es mantingui la causa que va legitimar el tractament d’aquestes dades personals. Finalitzada la causa que va legitimar el tractament, les dades personals seran conservades degudament bloquejades durant el termini de prescripció de les accions que poguessin derivar-se de la relació mantinguda entre les parts i/o els terminis de conservació previstos legalment.
- Principi d’integritat: Les seves dades seran tractades de tal manera que es garanteixi una seguretat adequada de les dades personals i es garanteixi la confidencialitat.
- Principi de confidencialitat: BIMSA, en la seva condició de Responsable del Tractament, garanteix la confidencialitat en el tractament de totes les dades de caràcter personal de l’interessat a les quals tingui accés. El Responsable del Tractament, com qualsevol altra persona que intervingui en qualsevol fase del tractament, està sotmès al més estricte secret professional, amb un especial compromís d’adoptar els nivells de protecció i les mesures necessàries, tant tècniques com organitzatives, per a garantir la seguretat de les dades de caràcter personal i evitar la seva alteració, mal ús, pèrdua, robatori, tractament o accés no autoritzat.
- Principi d’exactitud de les dades: Tota la informació que l’interessat facilita a BIMSA ha de ser veraç, i serà l’únic responsable de les manifestacions falses o inexactes que realitzi i dels perjudicis que causi a BIMSA o a tercers.
BIMSA es reserva el dret d’excloure a tota persona que hagi facilitat dades falses, sense perjudici d’altres accions legals que procedeixin.
- Tractament de dades personals
- Finalitats del tractament
Les finalitats dels tractaments que realitza BIMSA de les dades personals són:
Tractament de dades | Finalitat del tractament | Base jurídica del tractament | Termini de conservació |
Enviament de la invitació | Enviament de la invitació a l’ esdeveniment pel vintè aniversari de BIMSA. | Interès públic o legítim | Les dades es suprimiran quan l’interessat manifesti el seu dret d’oposició. |
Gestió de les inscripcions, confirmacions i recordatoris | Gestió de la inscripció a l’esdeveniment mitjançant l’emplenament d’un formulari online; enviament de recordatoris i confirmacions d’assistència als interessats inscrits a través de correu electrònic. | Consentiment de l’interessat | Les dades es suprimiran al cap d’un mes des de la realització de l’esdeveniment. |
Control d’assistència | Control de l’accés i assistència el dia de l’esdeveniment amb motius de seguiment de l’assistència i de seguretat de les persones, bens i instal·lacions. | Interès públic | Les dades es suprimiran al cap d’un mes des de la realització de l’esdeveniment, llevat que fos necessari ampliar aquest termini a causa de gestions posteriors o quan es produeixin actes que atemptin contra les persones, bens o instal·lacions. |
Captació i difusió d’imatges generals de l’esdeveniment | Captació d’imatges i vídeos en pla general i so d’ambient per a la seva posterior difusió a mitjans de comunicació corporatius, com ara, el lloc web de BIMSA o, en el seu cas, els perfils a xarxes socials de l’entitat. | Interès públic | Les dades es suprimiran quan l’interessat manifesti el seu dret d’oposició. |
Captació i difusió d’imatges en detall | Captació d’imatges i vídeos en detall sobre persones específiques per a la seva posterior difusió a mitjans de comunicació corporatius, com ara, el lloc web de BIMSA o els perfils a xarxes socials de l’entitat. | Consentiment de l’interessat atorgat en el moment de participar de forma activa a la captura d’una imatge o vídeo o interès públic. | Les dades es suprimiran quan l’interessat manifesti la retirada del consentiment o quan manifesti el seu dret d’oposició. |
- Categoria de dades personals
Tenint en compte les finalitats esmentades anteriorment, BIMSA recull i tracta les següents categories de dades dels invitats i assistents a l’esdeveniment:
- Dades identificatives, incloent la imatge;
- Dades de contacte.
- Dades professionals i d’ocupació laboral.
- Tractament de les dades per part de tercers i cessions de dades
En funció de les finalitats per a les quals van ser recollides les dades personals, aquestes podran ser tractades per:
- Personal autoritzat de BIMSA o els seus representants actuant en el seu nom, subjectes a la normativa de protecció de dades vigent que resulti d’aplicació.
- Tercers proveïdors de serveis externs que BIMSA contracti i que tinguin la condició d’encarregat del tractament [proveïdors de serveis de gestió de l’esdeveniment, mailings]. Tot això només després de dur a terme les mesures necessàries per a assegurar que podem compartir aquesta informació en compliment de la normativa de protecció de dades.
- Administracions, Autoritats i Organismes Públics, inclosos els Jutjats i Tribunals quan així ho exigeixi la normativa aplicable
- Mesures de seguretat
BIMSA adopta els nivells de seguretat requerits pel RGPD adequats a la naturalesa de les dades que són objecte de tractament en cada moment per la seva activitat. No obstant això, la seguretat tècnica en un mitjà com Internet no és inexpugnable i poden existir actuacions doloses de tercers, si bé BIMSA posa tots els seus mitjans al vostre abast per evitar aquest tipus d’actuacions.
- Transferència internacional de dades
No cedim les dades personals dels interessats a tercers fora de l’Espai Econòmic Europeu. En el cas de realitzar-se transferències internacionals de dades, es prendran totes les mesures tècniques i organitzatives adequades per a garantir la seguretat de les dades.
- Drets dels interessats i el seu exercici
De conformitat amb el RGPD i la LOPDGDD, els interessats poden exercir els següents drets:
- Dret d’accés: L’interessat podrà preguntar a BIMSA si està tractant les seves dades i, en cas afirmatiu, accedir a aquestes.
- Dret de rectificació: L’interessat podrà sol·licitar la rectificació de les dades si aquests són inexactes o incompletes.
- Dret a sol·licitar la supressió de les seves dades: En el moment en què l’interessat exerceixi aquest dret, totes les dades personals vinculades al seu compte, així com la informació i continguts que s’integren en el seu perfil, es donaran de baixa i romandran bloquejats fins que finalitzi el període legal previst. Així mateix, en cas què l’interessat exerceixi el dret de supressió sobre les dades necessàries per tal que BIMSA pugui prestar els seus serveis, BIMSA es veurà obligat a donar per finalitzada la seva relació amb l’interessat, procedint a donar-li de baixa, sense dret a cap reclamació per part d’aquesta.
- Dret a sol·licitar la limitació del seu tractament: En aquest cas únicament les conservarem per a l’exercici o la defensa de reclamacions.
- Dret a oposar-se al tractament: BIMSA deixarà de tractar les dades personals, amb l’excepció que hagin de continuar tractant-se per motius d’interès legítim imperiós o per a l’exercici o defensa de possibles reclamacions.
- Dret a la portabilitat de les dades: En cas que l’interessat vulgui que les seves dades siguin tractades per un altre responsable del tractament, BIMSA li facilitarà el traspàs de les seves dades al nou responsable en cas que tots dos disposin dels mitjans tècnics necessaris per a això.
- Dret a no ser objecte d’una decisió basada únicament en el tractament automatitzat de les seves dades personals.
- Dret a revocar el consentiment donat en qualsevol moment.
- Dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades: Si considera que BIMSA està tractant les seves dades personals de forma inapropiada, pot presentar la seva reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) (https://apdcat.gencat.cat/ca/).
Pot utilitzar els models i formularis sobre els drets referits anteriorment dirigint-se a la pàgina oficial de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (https://apdcat.gencat.cat/ca/documentacio/models_exercici_drets/), i dirigir-se al Delegat de Protecció de Dades per escrit al domicili social de BIMSA o a l’adreça de correu electrònic dpo.bimsa@bcn.cat, amb REF.: “Protecció de Dades”
- Consentiment de l’interessat
L’interessat manifesta haver llegit i acceptat expressament la present Política de Privacitat en cas de facilitar dades personals a BIMSA, quan la base jurídica del tractament sigui el seu consentiment. L’interessat s’obliga a mantenir indemne a BIMSA davant qualsevol possible reclamació, multa o sanció que pugui venir obligada a suportar a conseqüència de l’incompliment per part de l’interessat del deure descrit en aquest paràgraf.
- Canvis en la Política de Privacitat
Només utilitzarem dades de caràcter personal segons el que estableix la Política de Privacitat que estigui en vigor en el moment en que es recullin aquestes dades.
BIMSA es reserva el dret a modificar en qualsevol moment aquesta Política de Privacitat amb efecte des de la data de publicació de tals modificacions, per la qual cosa es recomana visitar-la recurrentment. Si en algun moment decidim fer ús de dades personals de manera diferent a la qual es va declarar en el moment de la seva obtenció, es comunicarà a l’interessat per correu electrònic, sempre que disposem d’aquest. En aquest moment, se li donarà l’opció d’autoritzar altres usos o divulgacions de les dades personals que ens hagués facilitat abans de la modificació de la nostra Política de Privacitat.
En cas que qualsevol clàusula de la present Política de Privacitat fos anul·lada o considerada nul·la, la resta de les condicions no es veuran afectades, conservant plenament la seva validesa i vigència, en atenció a la normativa vigent d’aplicació a cada moment.
- Legislació aplicable
La privacitat de tota la informació facilitada, tant per l’interessat per mitjà dels diferents formularis de sol·licitud de dades personals físics com comunicacions per correu electrònic, està regulada per la normativa de protecció de dades vigent, especialment, pel RGPD i per la LOPDGDD.